İki Günlük İstanbul Turu

Merhaba, bayadır boşlamıştım buraları. Geri dönüyorum an itibariyle. Linux Yaz Kampı nedeniyle Bolu’ya gitmiştim. Bolu’dan dönerken aklıma uzun zamandır istediğim bir fikir geldi. İstanbul’a gitmek. Ee madem uzun zamandır aklımda bu fikir kendi kendime “artık zamanı geldi” diyerek düştüm yola 🙂

Bu arada bu İstanbul’a ilk gidişimdi. Hem merak ediyordum hem de günün birinde İstanbul’da iş vb. nedenlerle yaşamak zorunda kalabilirim diye düşünüyorum. Zorunda kalmak diyorum çünkü bir düşünürün de dediği gibi İstanbul’da yaşanmaz İstanbul’a maruz kalınır. İstanbul güzel şehir içinde yaşayan saçma kalabalık olmasa 🙂

Bu yazı neden İstanbul içeriyor diye düşünecek olursak, güzel fotoğraflar çekmişim ve çok fazla fotoğraf var hepsini bu vesileyle paylaşmak istiyorum. Öncelikle Bolu’dan sabaha karşı otobüse bindim, gözümü açtığımda Esenler Otogarı’na gelmişiz 🙂

Eşyalarımı bırakmak için Avcılar’a gittik zorlu bir metrobüs yolculuğuyla. Eşyaları bıraktıktan sonra İstanbul’daki turist turu başladı benim için. Önce Sultanahmet’e gittik. Ardından olmazsa olmaz Ayasofya.

Ayasofya’dan çıkıp Topkapı Sarayı’na geçtik.

Topkapı’dan çıkıp Gülhane Parkı. Nazım Hikmet’in arananlar listesindeyken ceviz ağacının tepesinde sevgilisini beklediği bu güzelim park. Dizelerini de bırakıyorum buraya…

Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı’nda.
Yapraklarım suda balık gibi kıvıl kıvıl.
Yapraklarım ipek mendil gibi tiril tiril,
koparıver, gözlerinin, gülüm, yaşını sil.
Yapraklarım ellerimdir, tam yüz bin elim var.
Yüz bin elle dokunurum sana, İstanbul’a.
Yapraklarım gözlerimdir, şaşarak bakarım.
Yüz bin gözle seyrederim seni, İstanbul’u.
Yüz bin yürek gibi çarpar, çarpar yapraklarım.

Gülhane’yi gerçekten beğendim. Hem tarih kokuyor hem de doğa. Gülhane’den çıkıp Eminönü İskelesine yürüdük. Kadıköy vapuruna atladık. Kulağımızda kulaklık “ver elini İstanbul vapurlara binelim tütsün bacamız” 🙂 Yarım saatlik vapur yolculuğundan sonra Kadıköy’e geldik.

Kadıköy güzel,yaşanası bir yer bence özellikle Arap,İranlı turistlerin yoğunlukta olduğu Eminönü’den sonra baya güzel geldi bana.

Kadıköy’den tekrar Eminönü’ne döndük. Gün batımında Süleymaniye Camii’nin oralarda bulunan çatıdalardaki kafelerden birindeydik.  Adı Kafe 90’lardı sanırım. Ki bence buradan İstanbul’u izlemek gerçekten harika.

İkinci gün olmazsa olmaz Galata’yı görmek istedik. Galata Köprüsü’nden geçip birazcık yokuş tırmandıktan sonra Galata Kulesine ulaştık. Galata Kulesi giriş ücreti öğrenci için 6₺’ydi sanırım. Bu arada Topkapı Sarayı ve Ayasofya’ya müze kartınızla giriş yapıyorsunuz. Gitmeden müze kart çıkartmanızda fayda var çünkü az vaktiniz varsa sırada zaman kaybetmeyin. Galata Kulesinin manzarası harika ama fotoğrafçı arkadaşlar için pek malzeme çıkmıyor. Dışarıdan Galata daha güzel gözüküyor bu da benim böyle bi’ anımdır 🙂

Galata’dan İstiklal Caddesine yürüdük. İstiklal’in her yerinde bir çalışma vardı doğrusu sevdim mi sevmedim mi bilemiyorum. İstiklal’de yemek yiyip Taksim’e geçtik. Önce Taksim Meydanı. Ardından en çok gitmek istediğim yerlerden Gezi Parkı. Gezi’de oturup bi kahve içtik. Geçmişi andım birazcık 🙂

Ardından Beşiktaş’a geçmek için Taksim’den fünikülere bindik. Kabataş’tan Beşiktaş’a yürüdük. Ağaçlı yoldan geçtik. Bu yolu aşırı beğendim, yol boyu Atatürk’ün fotoğrafları var. Genel olarak en çok sevdiğim yer Beşiktaş oldu. Beşiktaş Çarşı‘yı sevdim.

Dolmabahçe fotoğrafıyla yazımı sonlandırıyorum çünkü Dolmabahçe Sarayı’na maalesef giremedim. Bu hızlandırılmış İstanbul Turu oldu benim için. Kuşkusuz daha gezilecek çok yeri var İstanbul’un. Tekrar gidilecek şehirler listeme ekledim. Evet böyle bir listem var 🙂

Şimdilik hoşçakalın.

About This Author

WittyCommerce şirketinde SAP Hybris Developer olarak çalışıyorum. Bildiğim, öğrendiğim, gezip gördüğüm şeyleri buradan paylaşıyorum çünkü bilgi paylaştıkça çoğalır.

4 Comments

You can post comments in this post.

• Benim Türkiye’de genel olarak anlayamadığım şu; Topkapı sarayı, Ayasofya gibi yerlere girişte Türk vatandaşlarından da turistlerden de aynı parayı alıyorlar. Ben Finlandiya’da yaşıyorum. O giriş parası bizim için 1 paket sigara parası burda, Türkiye’de 1 adamın bir günlük yevmiyesi.
    Avrupa’da pek çok ülkede adamlar kendi vatandaşlarına daha ucuz giriş ücretleri uyguluyorlar.

Kemalettin Gecit 2 sene ago Reply

• Evet maalesef Türkiye’de böyle bi durum söz konusu.

Burcu 2 sene ago Reply

• Keşke Microsoft’un Yapay Zeka Konferasına denk getirseydin İstanbul’a gelişini. Yaklaşık olarak neredeyse o günlerde vermişti.

İBRAHİM SAMED AKER 2 sene ago Reply

• Güzel gezmişsin 🙂 Bağcılar, Esenler, Zeytinburnu, Gaziosmanpaşa gibi ilçeleri de gezmeni öneririm. Eşsizdir 🙂