Arama motoru algoritmaları daha sofistike hale geldiğinde, birçok insan kullanıcı deneyiminin arama sıralamasında daha büyük bir rol oynayacağına inanıyor.
Arama motorları, makine öğrenimi sayesinde yıllar içinde hızlı oranda büyüyor. Bu ilerlemeler, arama motorlarının yalnızca içerik açısından değil, aynı zamanda kullanıcı deneyimi (UX) açısından en alakalı sonuçları sağlamaya odaklanmasına olanak tanıyor.
Gün sonunda, tüketici için iyi olan şey, organik arama performansı için iyi – özellikle de makine öğrenmesinin, algoritmaları arama ve arama dizisi gibi alanları, içerik kalitesi, yapı gibi alanları bir araya getirmek için nasıl daha merkezi hale geldiğini düşünebiliriz.
Ajanslar ve pazarlamacılar, ayak uydurabilmek için, sahip oldukları tüm mal varlıklarında UX’e daha fazla odaklanarak SEO yaklaşımlarını genişletmelidir. Aşağıdakiler, bunu gerçek haline getirmek için merkezi olan iki alanı araştırıyor:
SEO, UX’e genişletilmelidir.
Google’ın felsefesinin bir parçası her zaman en iyi kullanıcı deneyimini sunmaya odaklanmıştır. Son teknolojik gelişmelerle birlikte, Google ve diğer arama motorları şimdi bu vizyonu gerçekleştirmek için her zamankinden daha çok odaklanmaktadır. Bu odaklanma, önümüzdeki aylar ve yıllar boyunca yoğunlaşacaktır.
Birçok ekip ve ajans için UX, SEO araç setinin parçası olmamıştır. Bir SEO uygulayıcısı UX tartışabilir ve ya anlamlı UX önerileri yapabilir olsun ve ya olmasın, kişisel deneyim, arka plan ve mesleki gelişim programlarına bağlıdır.
Bir endüstri olarak, makine öğrenmesinin hakim olduğu daha opak hale gelen ve her zamankinden daha çok tüketici davranışını yorumlamada daha iyi hale gelen arama motoru sıralamasındaki teknolojinin hızlandığı bir döneme ilerlemek için SEO’yu yeniden düşünmemiz gerekiyor.
SEO, markaların UX yaklaşımını etkileyemez, o zaman merkezi gelecekte karşı karşıya olan SEO performans kollarından biri kontrolümüzün dışındadır. Henüz yapmadıysanız, UX öğrenme ve geliştirme programınızda yüksek önceliğe sahip olmalıdır.
UX doğrusal bir yaklaşımın ötesinde evrim geçirmelidir.
Son 10 yılda çok çeşitli müşteri ve ajans UX ekipleriyle çalışırken, rutin olarak karşılaşılan bir sorun şu: Çoğu zaman UX ekipleri ana sayfadan başlayan doğrusal bir yolculuğa çıkmak istiyor. Gerçek şu ki, pek çok marka için, tüketicilerin yüzde 50’den azı ana sayfadaki yolculukları ziyaret ediyor ve UX’e doğrusal bir yaklaşımla yaklaşmak tüketicilerin çoğunluğu için optimal olmayan bir deneyim sunuyor.
Makine öğreniminin kullanımı arttıkça, kullanıcı sinyallerinin arama motoru sıralamasına daha belirgin bir şekilde katlanacağı düşünülür. UX sorunları, markaların organik arama sonuçlarında potansiyellerine ulaşmasını engelleyebilir ve daha kapsamlı düşünerek dönüşüm performansını boğabilir.
Farklı giriş noktalarında kullanıcı deneyimi göz önünde bulundurulmaması tüketicilerin siteyi terk etmesine ve başka yerlere bakmasına neden olabilir.
İşte iki harika örnek:
Tüketici içerik, tüketicilerin sayfalarında arama ile ilgili oldukları yer aradıkları halde aranan bilgiler bir sekmede gizlidir.
Tek bir URL’de birden fazla alt dizin bulunduğu sonsuz kaydırma sayfaları, tüketiciyi arama ile ilgili kesime yönlendirmek için herhangi bir yöntem içermez.
Tanım gereği UX, tüketiciye mümkün olan en iyi deneyimi sunmak ve ana sayfadan başlayarak belirli bir yolculukla sınırlı kalmamasıyla ilgilidir. Bunun yerine, bir web sitesindeki geniş giriş noktalarını hesaba katarak veri odaklı olmalıdır.
UX işlemini birden çok giriş noktası göz önüne alacak şekilde uyarlayarak, bir sitenin kullanıcı deneyimi, organik arama başarısı için çok daha uygun olacak ve böylece, UX ile SEO ekipleri arasında büyük ölçüde artan entegrasyonun yolunu açacaktır.
Bu değişimin herkese faydası olacaktır.